Chcieli wrócić do domu, a przedłużono im wczasy. Wbrew ich woli

Grupa śląskich turystów, którzy mieli wrócić z wakacji w Szarm el-Szejk, utknęła w Egipcie z powodu braku miejsc w samolocie. 23 osoby muszą poczekać na powrót aż do 6 marca
O sprawie szeroko informuje portal Kontakt24. Jak przekazała w swej wypowiedzi dla tegoż portalu jedna z turystek – pani Katarzyna – lot linii SkyUp z Szarm el-Szejk do Katowic, zaplanowany na 26 lutego o godz. 20:45, został nagle odwołany. Podróżni – w dużej części z naszego regionu – nie otrzymali informacji o przyczynach. Rezydent biura podróży poinformował ich o zmianie planów tuż przed wyjazdem na lotnisko. Grupa 190 osób została przewieziona do hotelu, gdzie zapewniono im nocleg.
Następnego dnia turyści zostali wymeldowani z hotelu w południe i przewiezieni na lotnisko. Po odprawie okazało się jednak, że nie wszyscy zmieszczą się na pokład zastępczego samolotu, który miał mniej miejsc niż pierwotnie planowana maszyna. Wyczytano nazwiska 23 osób, w tym pani Katarzyny, którym nie udało się dostać na pokład.
SkyUp: Niezmiernie nam przykro
Linie lotnicze SkyUp wydały oświadczenie w tej sprawie, podkreślając, że lot zastępczy został zrealizowany mniejszym samolotem z powodu „nieprzewidzianych okoliczności”. Przewoźnik poinformował, że 23 pasażerów, którzy nie zmieścili się na pokładzie, otrzymało zakwaterowanie i wyżywienie na czas oczekiwania na kolejny lot.
Jest nam niezmiernie przykro z powodu zaistniałej sytuacji, ale dokładamy wszelkich starań, aby wszyscy pozostali pasażerowie jak najszybciej dotarli do miejsc docelowych – podano w oświadczeniu
Część turystów zdecydowała się wrócić do Polski innymi liniami na własną rękę, natomiast pozostali będą musieli poczekać do 6 marca, aby ponownie spróbować wrócić do kraju. Pasażerowie, którzy utknęli w Egipcie, mogą ubiegać się o rekompensatę. Zgodnie z unijnymi przepisami dotyczącymi praw pasażerów linii lotniczych, w przypadku odwołania lotu przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia alternatywnego połączenia oraz zakwaterowania na czas oczekiwania. Pasażerowie mogą również ubiegać się o odszkodowanie, jeśli linia lotnicza nie zapewniła im odpowiedniego rozwiązania w rozsądnym terminie.