Koniec kłopotów z parkowaniem
Kierowcy mogą odetchnąć z ulgą. Na Glinioku nie będzie już polowania na parkujących bez biletu.
O sprawie pisaliśmy trzy tygodnie temu w artykule Rybnik, parking na „Glinioku”. Zarządca może zostać ukarany. Czytelnicy skarżyli się, że pracownicy zarządcy parkingu przy ul. Kotucza tylko czekają na jakiekolwiek potknięcie ze strony parkujących. Wyjątkowo negatywne reakcje wywołał przypadek starszego niepełnosprawnego pana, który został obciążony opłatą dodatkową w wysokości 150 zł, mimo iż zaparkował na miejscu dla inwalidów i okazał stosowne dokumenty. Nawet jego reklamacja nie została uwzględniona. Teraz jednak okazuje się, że Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów – Joanna Appel – ma dla korzystających z parkingu dobre wiadomości.
W wyniku interwencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów, po licznych skargach najemców oraz negatywnych artykułach w lokalnej prasie właściciel parkingu poinformował o rozwiązaniu umowy z zarządcą parkingu – przekazuje nam rzecznik. Ponadto zarządca parkingu zdeklarował, iż uwzględni pozytywnie wszystkie reklamacje dotyczące spraw przedstawionych przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w wystąpieniu skierowanym do zarządcy w dniu 05.12.2022 r.
Przypomnijmy, że wcześniej zarządca parkingu utrzymywał, że nie ma z jego strony żadnych nieprawidłowości: Liczne zdjęcia zapobiegają ewentualnemu niedopatrzeniu kontrolera, który mógłby nie zauważyć źle ułożonego biletu wewnątrz pojazdu bądź kierowcy, który z jakiegoś powodu jeszcze znajdował się na parkingu. Wszystko to ma na celu rzetelne i uczciwe podejście do kierowcy w przypadku ewentualnej kontroli – komentowała sprawę spółka WEIP.
Rzecznik Praw Konsumentów uznała jednak, że nieprawidłowości są i w interwencji – jak mówi Joanna Appel – poruszyła 14 spraw. Czy wśród nich jest jakaś Wasza skarga? Piszcie w komentarzach.