Wzięli udział w konkursie. Wygrali tysiące złotych
Po raz kolejny wręczone zostały nagrody dla młodzieży z rybnickich szkół – laureatów konkursu organizowanego przez Miasto Rybnik na najlepszy biznesplan
Spośród nadesłanych prac komisja oceniająca zweryfikowała merytoryczną wartość biznesplanów, a także takie elementy, jak: innowacyjność pomysłu, realność założeń finansowych czy trwałość przedsięwzięcia. Łączna pula nagród finansowych opiewała na 10 tysięcy złotych. Wybrano 5 laureatów:
- V miejsce – praca EDU NEST, autorzy: Julia Kumańska oraz Julia Kocur z Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Urszulańskich (nagroda: 1000 zł)
- IV miejsce – praca: ELEKTRO-WODNIACY, autor: Kacper Oczadły z Zespołu Szkół Technicznych (nagroda: 1000 zł)
- III miejsce – praca: System VRL, autorzy: Amelia Cichoń oraz Hanna Cichoń
z I Liceum Ogólnokształcącego oraz Zespołu Szkół Technicznych (nagroda: 1500 zł) - II miejsce – praca: Bee Motion, autor: Mateusz Kasparek z Zespołu Szkół Technicznych (nagroda: 2500 zł)
- I miejsce – praca: Nowy Ciuszek, autorzy: Paulina Sowa oraz Milena Nowak z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych (nagroda: 4000 zł)
W zwycięskiej pracy opisany został biznesplan na firmę świadczącą nowoczesne usługi krawieckie dzięki wykorzystaniu najnowszych maszyn hafciarskich. Głównym założeniem jest działanie w zgodzie ze „slow fashion”, filozofią wpisującą się w zrównoważone podejście do mody i konsumpcji. Stare ubrania i dodatki z tej firmy będą miały nowe życie dzięki atrakcyjnym, indywidualnym haftom.
Śledząc rynek renowacji i hafciarstwa można zauważyć, że coraz więcej ludzi decyduje się na odnawianie ubrań i przerabianie ich. Naszą firmę będzie wyróżniała innowacyjność i pomysłowość, nasze produkty będą wyjątkowe i wykonane z najlepszych materiałów – mówią autorki zwycięskiego biznesplanu.
Mój projekt opiera się na stworzeniu działalności produkującej aplikację mobilne. Koniunktura obecnego rynku (po pandemii) stworzyła ogromne pole do popisu w zakresie cyfryzacji przedsiębiorstw. W obecnych czasach duży procent społeczeństwa posiada telefony umożliwiające pobranie aplikacji. Dzięki temu możemy ułatwić przedsiębiorcom oraz ich klientom dostęp do treści, a także swobodny dostęp do produktów i usług – powiedział w rozmowie z nami Mateusz Kasparek, zdobywca II miejsca
Partnerem konkursu „Rybnicki biznesplan” w tej edycji był PKO Bank Polski, Link Point oraz DB Cargo Polska.